Тренировки

Калистеника

Fitnessmania
16.12.2022
7мин.

Какво е това Калистеника?

Калистениката представлява комбинация от силови упражнения в която единствената тежест която е необходима е вашето собствено тяло. С калистеника могат да се занимават жени и мъже на всякаква възраст. По разпространеното у нас име за този вид натоварване е „стрийт фитнес“.

Предимства на Калистениката

• Безплатно е и много лесно достъпно, не изисква скъпо оборудване.

• Има благоприятен и полезен ефект върху развитието и укрепването на ставите.

• Развива силата, гъвкавостта и координацията.

Всички спортуващи знаят, че тренировките със собствено тегло са много ефективни за изграждане на сила и релеф. Може да се каже, че трениращите често се разделят на две групи като едната от тях предпочита фитнеса пред тренировките със собствено тегло, а другата точно обратното. Калистениката е точно такъв вид тренировка, която се основава единствено на тежестта на тялото. Трениращият не ползва други тежести освен собственото си тяло, което има много благоприятен ефект върху всяка част от тялото.

При този вид тренировка много силно се развива и пластичността. Нещо, което във фитнеса е непостижимо, тъй като там фокуса е върху изграждането на маса и обхватът на изпълняваните упражнения е по къс.

Как да започнете с калистеника?

Тренировките чрез калистеника са прекрасен метод да изградите сила и релеф, тъй като тялото получава силен стрес и има нужда от много сила за да „вдигне“ себе си. Всяка мускулна група получава голямо натоварване и това дава една много добра основа за по-нататъчно развитие. При калистениката винаги може упражнението да бъде усложнено за да се повиши трудността и следователно стреса върху мускулите. Това се прави за сметка на вдигането на тежестта във фитнеса, например. Много е важно първо да се запознаете с правилната техника на изпълнение на упражненията.

За съжаление много хора правят грешката да започнат да посещават фитнес или площадки с лостове за да правят упражнения, за които обаче не са подготвени. Интернет е богат на информация за това какви упражнения да правите според своя пол, възраст, тегло и други. С правилно разучаване и подготовка можете да избегнете неприятни контузии и травми и да започнете своето развитие чрез калистеника.


Калистениката е много характерна с факта, че хората практикуващи този вид тренировки развиват много сила и изчистват повече подкожни мазнини, което е много благоприятно за здравето. Насърчаваме всеки да започне развитието на мускулите си именно чрез калистеника и тренировките със собствено тегло, защото това е най-добрия начин да се поддържа добрата физическа форма.

Програма за начинаещи в калистениката

Разбира се, преди да се започне изпълняването на каквото и да било упражнение е добре да знаете правилната техника на изпълнение и правилната загрявка преди упражнението за да избегнете травми и за да разгреете добре мускулните влакна. Има много съществени детайли в изпълнението на упражнения със собствено тегло като например това как да бъде позиционирано тялото при съответното упражнение, или върху коя мускулна група да пада натоварването. Веднъж щом усвоите правилната техника няма да имате проблеми с развитието си, и изграждането на сила която винаги може да бъде пренесена във фитнеса при ваше желание.

Предимствата на тренировките със собствено тяло са много и недостатъци трудно могат да бъдат намерени. При една балансирана тренировъчна програма и правилни упражнения, вие много ефективно ще развиете своята гъвкавост и издръжливост използвайки собственото си тегло. Напоследък калистениката набира все по-голяма популярност в Европа и в Америка което показва, че хората биха предпочели тренировки със собствено тегло отколко да плащат скъпи фитнес членски карти.

Ще ви препоръчаме някои упражнения за начинаещи с които да започнете да градите мечтаната физическа форма или просто да поддържате доброто си здраве. Единственото което ви е нужно са лост, успоредка и много желание. Само със следните седем упражнения ще можете да обхванете всяка мускулна група.

· Коремни преси (Корем)

· Повдигане на краката (Корем)

· Планк (Корем)

· Лицеви опори (Гърди)

· Кофички (Трицепс)

· Набирания (Бицепс)

· Клекове (Крака)

При правилно планиране и разпределение на упражненията чрез калистеника, вие можете да постигнете забележителни резултати и то без нуждата от специална екипировка или тежести.

В заключение ще отбележим, че много важен елемент който обикновено се забравя и неглижира, е здравословната диета. Тя е изключително ключова ако искате тренировките ви да дадат положителен резултат, защото тялото има нужда от качествена храна и възстановяване.

Сънят също често е много подценяван, но без качествен сън мускулите ви просто няма да се възстановят и тренировката ще е била без резултат. Това са ключови детайли които са непряко свързани с тренировката, но са фундаментални за крайния резултат от вашите усилия.

Споделяне

Коментари

Последвай ни

Instagram лого

fitnessmania

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Благодарим Ви, че сте част от нашето БИО семейство!