Неозаглавен (912 × 513 пиксела) (700 × 350 пиксела) (912 × 513 пиксела) (700 × 350 пиксела) (912 × 513 пиксела).png
Правилно хранене

3 нискокалорични десерта за отслабване

Fitnessmania
14 октомври
7 мин.

За някои хора десертът е най-важната част от всяко хранене. За тези хора е изключително трудно да се подлагат на някаква диета или пък режим, с който да влязат във форма, защото лесно се изкушават от вида на парче торта или някоя бисквитка.

За всички тях, а и не само, събрахме тези рецепти, с които да задоволите желанието за сладко, без това да навреди на талията ви. А споменахме ли, че са изключително лесни за приготвяне?

Бисквитки с овесени ядки и шоколадов чипс

Тайната на чудните овесените бисквити с шоколадов чипс се крие в текстурата: перфектно взаимодействие на масло, брашно и печени овесени ядки с изненадващ шоколадов вкус. Овесените ядки са чудесна възможност за внасяне на здравословна съставка в десерта.

Хранителна стойност: 200 калории, 8 г мазнини (4,5 г наситени), 18 г захар

Получават се около 14 бисквити.

Необходими продукти:

● 1 чаша брашно

● 1 чаша овесени ядки

● 3⁄4 ч. л. бакпулвер

● 1⁄2 ч. л. сода за хляб

● 1⁄2 ч. л. морска сол

● 1⁄3 чаша меко масло

● 1 голямо яйце

● 1 ч. л. екстракт от ванилия

● 1⁄2 чаша светла кафява захар

● 1⁄2 чаша захар

● 1⁄2 чаша тъмен шоколадов чипс

Начин на приготвяне:

  1. Загрейте фурната до 190°C.

  2. Смесете брашното, овесените ядки, бакпулвера, содата и солта в голяма купа.

  3. В отделна купа разбийте маслото, яйцето, ванилията и двата вида захар до получаване на еднородна смес.

  4. Добавете сместа с брашното в купата, като разбърквате внимателно. Изсипете и шоколадовия чипс.

  5. Разпределете тестото върху хартия за печене с помощта на големи лъжици, като се стремете бисквитките да бъдат на разстояние поне 5 см една от друга.

  6. Печете за 10-12 минути, докато краищата на бисквитите започнат да покафеняват.

  7. Охладете за няколко минути, преди да ги опитате.

Брауни

Много пекари са изпробвали всички възможни трикове, за да създадат "здравословно" брауни: замесътвали са маслото, замествали са яйцата, замествали са захарта. Само че вкусът става различен и това си личи.

Ние предпочитаме да го направим правилно като използваме истинските съставки, но може би с малко по-малко количество от тях. С ограничено количество масло и захар и доза добър, богат на антиоксиданти тъмен шоколад ще имате вкусен десерт, който да похапнете с удоволствие. Този сладкиш може да е нискокалоричен, но е 100 процента истински.

Хранителна стойност: 200 калории, 12,5 г мазнини (6 г наситени), 16 г захар

Получават се 12 парчета.

Необходими продукти:

● 1⁄2 чаша масло

● 56 г полусладък черен шоколад, нарязан на парчета

● 3⁄4 чаша захар

● 1⁄2 чаша неподсладено какао на прах

● 1 1⁄2 ч. л. ванилия

● 3 яйца

● 1⁄2 чаша пшенично брашно

● 1 ч. л. бакпулвер

● 3⁄4 ч. л. сол

● 1⁄2 чаша нарязани орехи (по избор)

Начин на приготвяне:

  1. Загрейте фурната до 180°С.

  2. Разтопете заедно маслото и шоколада в тиган на слаб огън.

  3. Разбъркайте захарта, какаото и ванилията и свалете от котлона.

  4. Добавете яйцата, брашното, бакпулвера и солта и разбийте до гладка смес. Добавете орехи по желание.

  5. Изсипете тестото в тавичка с размери 20 x 20 см, намазана с малко незалепващ спрей.

  6. Разпределете тестото в тавичката и печете 20-25 минути, докато клечка за зъби, поставена в центъра, излезе почти чиста. (Ако обичате браунито да не е много пухкаво, печете още няколко минути, докато клечката за зъби излезе напълно чиста.)

Тирамису

Тази по-здравословна версия на тирамисуто не се пригтотвя с висококалоричните съставки - яйчни жълтъци и маскарпоне, а с по-леките разбити белтъци и крема сирене, за да се получи вкусно, богато и задоволително лакомство

Хранителна стойност: 260 калории, 6 г мазнини (4 г наситени), 23 г захар

Получават се 4 порции

Необходими продукти:

● 3 яйчни белтъка

● 1⁄4 чаша захар за сладкарски изделия

● 1⁄2 чаша разбито крема сирене, омекотено на стайна температура

● 1⁄2 чаша силно еспресо (или 1 чаша силно кафе)

● 1⁄2 чаша кафеен ликьор

● 200 г бишкоти

● 30 г черен шоколад, настърган на ситно

● какао на прах

Начин на приготвяне:

  1. Разбийте белтъците, докато станат на сняг.

  2. Добавете захарта и леко я разбийте с белтъците.

  3. Поставете крема сиренето в голяма купа и сложете половината от разбитите белтъци.

  4. След като се получи хомогенна смес, добавете и останалите белтъци.

  5. Смесете еспресото и ликьора от кафе. Поставете пласт бишкоти на дъното на 4 чаши за вино или мартини.

  6. Полейте ги с лъжица от кафената смес, за да се напоят добре.

  7. Разпределете сместа от крема сирене в чашите и отгоре сложете от стърготините от черен шоколад.

  8. Ако желаете, украсете с какаото на прах.

Това са нашите 3 предложения за нискокалорични десерти, с които искаме да ви кажем да се радвате на живота и да си доставяте моменти на сладост и удоволствие.

Бон апети!

Споделяне

Коментари

Последвай ни

Instagram лого

fitnessmania

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Благодарим Ви, че сте част от нашето БИО семейство!