Правилно хранене

Какво да ям, за да отслабна в корема?

Fitnessmania
19 ноември 2022г.
8 мин.

Изследванията показват, че хората, които са спазвали диета с ниско съдържание на въглехидрати, са имали по-малка обиколка на талията за пет години от тези, които не са. Вероятно тук изниква въпросът „Какво трябва да ям, за да отслабна в корема, за да постигна тези резултати?" За да редуцирате мазнините в корема, опитайте да намалите въглехидратите и да увеличите приема на протеини и фибри. Нутриционистите съветват да ядете щадящи червата храни и много здравословни мазнини. Хората могат да добавят ябълков оцет и много зелен чай към хранителния си режим. Ето кои храни още ще ви помогнат по-бързо да отслабнете в корема.

Овесени ядки

Овесените ядки са с високо съдържание на неразтворими фибри, по-специално фибри, наречени бета-глюкан, които абсорбират вода и забавят храносмилането и глюкозата или усвояването на кръвната захар. Доказано е, че разтворимите бета-глюканови фибри са полезни за инсулинова резистентност и загуба на тегло, по-специално загуба на коремна мазнина, тъй като помагат да сте сити и намаляват глада. Какво да ям, за да отслабна в корема? Купа овесени ядки сутрин с плодове с високо съдържание на фибри и ленени семена може да осигури добра доза разтворими фибри и да управлява апетита ви през целия ден.

Ечемик

Ечемикът е пълнозърнест с дъвчаща консистенция и орехов вкус. Той е с високо съдържание на разтворими фибри и устойчиво нишесте, което не се усвоява от нашето тяло. Устойчивото нишесте забавя храносмилането, което ограничава апетита и понижава кръвната захар. Резистентното нишесте също е полезен пребиотик, който помага на полезните бактерии да процъфтяват в червата ни. Здравите черва са свързани с подобрена ситост и загуба на тегло. Какво да ям, за да отслабна в корема? Специалистите препоръчват да замените белия ориз с пълнозърнест ечемик като вечеря, за да увеличите приема на фибри и да помогнете за загубата на коремни мазнини.

Ябълки

Ябълките са едни от плодовете с най-високо съдържание на фибри, като съдържат 4,5 грама фибри (17% от дневната стойност) в една средна ябълка. Фибрите в една ябълка се наричат пектин, който се разгражда в червата и забавя храносмилането, като ви помага да се чувствате сити по-дълго след хранене.

Какво да ям, за да отслабна в корема?

Една ябълка на ден може да предпази коремните мазнини! Въпреки че ябълките съдържат захар, не е нужно да се тревожите за това повишаване на кръвната захар поради високото съдържание на фибри, което забавя усвояването на кръвната захар.

Ленено семе

Лененото семе е богат източник на омега-3 мастни киселини, фибри и антиоксиданта лигнан. Диетите, богати на лигнани, могат да помогнат за намаляване на възпалението и борбата с метаболитния синдром, който е група от състояния, които могат да увеличат риска от хронични заболявания като висок холестерол, висока кръвна захар и голяма обиколка на талията.

Какво да ям, за да отслабна в корема?

За да включите повече ленено семе в хранителния си режим, диетолозите предлага да го добавяте към смути или да ггои поръсите върху зърнени храни или тост с авокадо.

Кардамон

Наричан „Кралицата на подправките“ (черният пипер е „кралят“), защото е бил любимец на елита и защото вкусът му е нежен в сравнение с други подправки – флорален, лимонов, с нотка на мента. Може би затова някога се е смятало за афродизиак. Предимствата на кардамона за здравето са разнообразни. Хората са го използвали за лечение на възпалени клепачи, инфекции на зъбите и венците, белодробна конгестия и др. Ползите, които виждаме днес, също са широкообхватни. Кардамонът може да помогне да се противопоставим на ефектите от лошите диети, особено когато сме склонни да ядем твърде много въглехидрати.

Какво да ям, за да отслабна в корема:

#1Ядки Според изследване, изяждането на около 30 грама ядки всеки ден всъщност съдейства за регулиране на апетита, което помага за намаляване на излишните калории. Това улеснява контрола на теглото и изравнява корема ви.

#2Броколи Ако искате да изгорите мазнини по корема, запасете се с този питателен зеленчук! Той подобрява инсулиновата чувствителност, което помага при загуба на тегло и намалява риска от диабет тип 2.

#3Белтъци Въпреки че няма нищо лошо в яденето на цялото яйце, белтъците сами по себе си са с по-ниско съдържание на калории и мазнини.

Заключение

Спазването на диета с ниско съдържание на въглехидрати също означава консумация на повече протеини. Проучванията показват, че диета, богата на храни с високо съдържание на протеини, като яйца, риба, морски дарове, бобови растения, ядки, месо и млечни продукти, води до общо по-малко коремни мазнини, повече ситост и повишена метаболитна функция. Добавянето на храни, богати на фибри, към храната също е ключ към предпазването от телесни мазнини. Добри източници на фибри са храни, като бобови растения, овесени ядки, семена от чиа, както и зеленчуци и плодове. Проучванията показват, че щамове от семейство Lactobacillus също могат да помогнат за намаляване на коремните мазнини. Яденето на кисело мляко с този щам намалява телесните мазнини с три до четири процента за шест седмици, в резултат на което ще отслабнете в корема. Мазната риба, богата на омега-3 мастни киселини, помага за намаляване на висцералните мазнини. Изследванията показват, че две до три порции сьомга, херинга, сардини, скумрия и аншоа на седмица може значително да намали мазнините в черния дроб и ще отслабнете в корема.
Споделяне
Loading...

Последвай ни

Instagram лого

fitnessmania

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Благодарим Ви, че сте част от нашето БИО семейство!