Неозаглавен (912 × 513 пиксела) (7).png
Съвети

Здравословен начин на живот – 5 спорта, които ще те направят нов човек

Fitnessmania
23 септември 2022г.
8 мин.

Спортът насърчава и развива състезателния ни дух, креативността и ни вдъхновява да ставаме все по-добри. Освен че благодарение на практикуването на спорт можем да развием по-добра дисциплина и по-силна воля, наред с редица още личностни качества, спортът е жизненоважен и за доброто ни здраве. Но не всички спортове имат еднакво въздействие върху цялостното ни здраве.

Поради тази причина, изготвихме списък с топ 5 на най-здравословните спортове. В днешната статия ще откриеш не просто 5 спорта, които ще те направят нов човек, а 5 спорта, които доказано подобряват здравето на организма, ума и психиката и предлагат ефективна превенция срещу редица заболявания и рискове за здравето. Доказано е, че тези спортове имат огромни ползи за физическото и психическото здраве, както и ниски нива на риск от травми и наранявания. Нека открием кои са тези 5 спорта, които ще те направят нов човек – по-здрав, по-щастлив и по-успешен човек.

Бягане

Бягането е спорт за всички възрасти. Хората, които тичат редовно, се намират под по-малък риск от костна и мускулна загуби, които се свързват с напредване на възрастта и някои болести, в сравнение с тези, които не го правят. Благодарение на редовното бягане, костите стават по-здрави и тази тяхна устойчивост и здравина се запазват за дълго. Бягането има доказани плюсове и ползи за цялостното заздравяване и устойчивост на организма, както и да подобряване на жизнените му функции.

Бягането също така е и чудесен начин за подобряване на психическото и цялостното физическо здраве. Всеки път когато бягаме, в тялото ни се освобождават ендорфини, което създава добре познато усещане, наричано обикновено „опияняване на бегача“. Ендорфините са хормони, които се свързват с щастието и радостта, ето защо не е никаква изненада, че бягащите хора се чувстват по-добре и по щастливи дори и след тридесет минути лек крос. Не е и изненада, че много хора прибягват именно към бягане, когато искат да се разтоварят от стреса и тревожността и да се фокусират върху позитивни и градивни мисли.

Плуване

Ако се грижите за здравето на сърцето си, няма много по-добри начини да го поддържате здравето на сърдечната система в топ форма от плуването. Плуването е перфектен спорт за всички възрасти и нива на експертност поради неговата специфика да е тип физическа активност с ниски нива на натоварване и стрес. Плуването ви помага да поддържате здравословно телесно тегло, подобрява капацитета на белите дробове и изгражда мускули. Всичко това в допълнение към изгарянето на калории.

Най-хубавото от всичко е, че плуването може да се извършва по всяко време на годината в закрит басейн и често има клубове, към които можете да се присъедините, и уроци, които да вземете, което означава, че социалният аспект никога не изостава от здравния и че можете лесно да усвоите редица различни плувни стилове дори и да нямате богат опит с този спорт.

Далеч от басейна, плуването в морето е изключително популярно по целия свят. С морското плуване получавате същото упражнение безплатно, като през цялото време се наслаждавате на красотата, която ви заобикаля. Много се говори и за умението на водата да ни „прочиства“ от натрупаните негативни емоции и чувства. Макар и да няма категорични научни доказателства, които да подкрепят това твърдение, много хора твърдят, че след дори само половин час плуване се чувстват „изчистени“, като нов човек. Отчетете всичко това и плуването определено е един от най-здравословните спортове.

Каране на велосипед

За щастие, не е нужно да се опитвате да спечелите „Тур дьо Франс“, за да пожънете най-голямата награда, която този спорт може да предложи – здраво тяло, здрав дух, здрав разум.

Класовете по колоездене са страхотно забавление, още по-добър вариант от тренировка във фитнес залата и се предлагат навсякъде. Те са вариант за всички, които не умеят да карат велосипед, или просто харесват спортове с повече социални аспекти и упражнявани в компанията на големи групи от хора. Колоезденето е начин по лесен път и без прекомерно натоварване да изгорите един тон калории, но също така ви кара да се чувствате по-щастливи и кара мозъка ви да работи много по-добре.

Д-р Крамер от Университета в Илинойс твърди за колоезденето: „Нашето изследване задълбочени изследвания доказват, че само след три месеца редовно колоездене, обемът на мозъка се променя до обема на мозъка на хора, по-млади с три години.“ Така че може да потвърдим, колоезденето подмладява.

Тенис

Знаете ли, че един час тенис изгаря 600 калории? Това поставя този спорт на върха на списъка с най-добрите аеробни дейности. Всички малки спринтове, завъртания, удари и сервизи в тениса насочват вашата сила и изискват от вас да упражнявате енергия в кратки, но мощни изблици. Този вид дейност е невероятно ефективна за развиване на тонус и добра форма и повишаване на белодробния капацитет.

Страхотна характеристика на тениса извън корта е клубният аспект. Тенисът е популярен по целия свят, така че независимо къде се намирате, на какво ниво играете или към каква възрастова група принадлежите, навсякъде има клубове, които да задоволят вашите нужди. Така тенисът се превръща и в социална дейност, която може да ви помогне да срещнете нови приятели със сходни интереси.

Пешеходен туризъм

Походът на открито има много предимства, сред които хубави гледки, чист въздух и звуците и миризмите на природата. Добър е и за вашето здраве. Пешеходният туризъм е мощна кардио тренировка, която понижава кръвното налягане, намалява вероятността от сърдечни заболявания, изгражда сила в основните ви мускули и подобрява баланса. Изследванията показват, че пешеходният туризъм, походите сред природата и катеренето имат положително въздействие в борбата със симптомите на стрес и тревожност. Да бъдем сред природата е част от нашето ДНК.

Споделяне
Loading...

Последвай ни

Instagram лого

fitnessmania

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Благодарим Ви, че сте част от нашето БИО семейство!