122.jpg
Съвети

10 фактора, които забавят метаболизма ви и ви пречат да отслабнете

Fitnessmania
09 октомври 2022
6мин

Ако искате да отслабнете, едно от най-важните неща, които можете да направите, е да стимулирате своя метаболизъм. Има обаче няколко фактора, които влияят на вашия метаболизъм и го забавят. Днес ще разгледаме именно тях. Какво е метаболизъм?
Метаболизмът е процесът, при който тялото ви превръща храната, която приемате в енергия. Колкото по-висока е скоростта на метаболизма ви, толкова повече калории ще изгаряте през деня. А когато става въпрос за отслабване, изгарянето на калории е от ключово значение.
Кои са факторите които влияят на вашия метаболизъм и водят до неговото забавяне?

1. Вашите гени

Ако организмът ви изгаря бавно калориите, докато почивате или спите, вероятно сте наследили това от своите родителите, чрез гените си.
Какво можете да направите: Тъй като не можете да промените гените си, съсредоточете се върху навиците си. Един от най-добрите начини да ускорите метаболизма си е да спортувате повече. Потърсете начини да бъдете по-активни през деня.

2. Хормони

Промяната в хормоните може да доведе до спиране на използването на енергия от организма ви. Това може да ви умори. Някои състояния, като недостатъчно активна или свръхактивна щитовидна жлеза и диабет, са хормонални заболявания, които засягат метаболизма. Стресът също така освобождава хормони, които могат да предизвикат забавяне на темпото.
Какво можете да направите: Ако имате заболяване, продължавайте да се лекувате и превърнете в приоритет борбата със стреса още в зародиш.

3. Липсата на сън

Липсата на сън е един от основните фактори, които еи пречат да отслабнете.Добрият сън помага на метаболизма ви да остане стабилен. Когато се въртите по цяла нощ и не спите добре, за тялото ви е по-трудно да използва енергията ви, което може да увеличи вероятността от заболявания като диабет и затлъстяване.
Какво можете да направите: Повечето възрастни се нуждаят от 7-9 часа сън. Ако не можете да спите по толкова часа на ден, опитайте само за една седмица и вижте колко по-добре ще се почувствате.

4. Строги диети

Начинът на хранене е от голямо значение и един също много важен фактор, който ще ви попречи да бъдете в добра форма. Ако не ядете достатъчно, метаболизмът ви преминава на забавен режим. Строгите диети, особено когато правите и физически упражнения, научават тялото ви да се справя с по-малко калории. Това може да има обратен ефект, тъй като тялото ви се придържа към тези калории, което затруднява свалянето на килограми.
Какво можете да направите: Въпреки че може да отнеме повече време, поддържайте плана си за отслабване реалистичен, а не драстичен.

5. Морската сол

Морската сол е любима на гурманите и готвачите. Ще я намерите в най-добрите ресторанти и гурме кухни. Но в нея липсва йод, от която щитовидната жлеза се нуждае, за да управлява метаболизма ви, което на свой ред ще ви попречи да отслабенете.
Какво можете да направите: Само една щипка йодирана готварска сол отговаря на тази нужда. Или се насладете на богата на йод храна, например скариди.

6. Дехидратирани сте

Ако не пиете достатъчно вода метаболизмът ви може да се забави. Какво ще кажете за една хладка чаша вода? Някои проучвания показват, че тя помага на тялото да изгаря енергия и стимулира загубата на тегло. Водата също така помага да се заситите, така че ще ядете по-малко. Затова и специалистите по хранене казват, че пиенето на вода е важен фактор в процеса на отслабване и приемът на малко количество на ден ще ви попречи да влезете във форма.
Какво можете да направите: Пийте вода през целия ден. Можете също така да консумирате повече храни, които са естествено богати на вода, като диня или краставици.

7. Пиете кафе без кофеин

Това е добър вариант, ако обичате чаша кафе преди лягане, но ще пропуснете кофеина, който задвижва метаболизма ви. Не забравяйте, че според някои изследвания кафето може да повлияе на нивата на кръвната захар. Затова може да се наложи да го ограничите, ако имате диабет.
Какво можете да направите: Ако не можете да приемате кофеин поради някаква причини, съобразете се с останалите съвети в статията. Много неща могат да ви помогнат да задвижите метаболизма си.

8. Недостатъчен прием на калций

Калцият е необходим не само за костите ви. Той е и ключов хранителен елемент за бързия метаболизъм, наред с другите положителни неща, които прави за тялото ви.
Какво можете да направите: Има много вкусни възможности! Разбира се, можете да си набавяте калций от млякото и млечните продукти. Той се съдържа и в много обогатени храни (като зърнени закуски, портокалов сок и соево или бадемово мляко), консервирана сьомга, зелена ряпа, зеле и тофу.

9. Твърде високата температура

Когато става въпрос за метаболизма ви, избягвайте да спите в топла стая. Стайната температура, която надвишата 24 градуса не позволява на тялото да образува кафява мазнина, в която има клетки, изгарящи калориите.
Какво можете да направите: Намаляването на термостата на 18-19 градуса преди лягане повишава нивото на кафявите мазнини.

10. Приемът на лекарства

Някои лекарства могат да забавят метаболизма ви и да ви попречат да отслабенте. Сред тях са много антидепресанти и някои антипсихотици, които лекарите използват за лечение на шизофрения. Много други лекарства, като например тези, които забавят сърдечния ритъм, също могат да имат такъв ефект.
Какво можете да направите: Уведомете лекаря си, ако смятате, че предписаните ви лекарства забавят вашия метаболизъм. Може да има други, които да ви действат по-добре.

Споделяне
Loading...

Последвай ни

Instagram лого

fitnessmania

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Благодарим Ви, че сте част от нашето БИО семейство!