Неозаглавен (700 × 350 пиксела)(700 × 350 пиксела)  (912 × 513 пиксела).png
Съвети

15 лесни начина да повишим имунитета си по естествен път

Fitnessmania
16 октомври 2022г.
9 мин.

Сезонът на грипа и всички останали вируси все още не е отминал и ако търсите начини да подсилите имунитета си, сте попаднали на правилното място.

Всеки ден имунната ни система работи усилено за нас като една армия, която се бори с вредни организми, бактерии и вируси, за да ни поддържа в добро здраве. Въпреки че не можем да контролираме всичко в заобикалящата ни среда, има няколко прости начина, които могат да ни помогнат в борбата с тях.

Този списък с 15 природни средства за повишаване на имунитета могат да ви осигурят силна защита срещу болестите.

1. Пийте вода с лимон

Започнете сутринта си с чаша вода с лимон, за да подсилите имунната си функция и да се хидратирате. Пресните лимони са пълни с антиоксиданти, витамин С, калий и магнезий. Просто изстискайте сока на един лимон в чаша вода.

2. Ограничете приема на рафинирана захар

Рафинираната захар предизвиква възпаления в организма и драстично намалява естествения имунен отговор, което удължава заболяването. Избягвайте всички сладки храни, когато сте болни, за да оздравеете по-бързо.

3. Спете достатъчно

Чували сте го и преди, но не подценявайте добрия нощен сън - той допринася много за укрепване на имунната ви система. Опитайте се да спите поне по 7-8 часа на нощ.

4. Включете зеления чай в менюто си

Зеленият чай има антиоксидантни, антивирусни, антибактериални и противогъбични свойства, които укрепват естествената ви имунна защита. Стремете се да пиете поне по 2 чаши на ден.

5. Консумирайте пресен джинджифил

Джинджифилът е мощен антиоксидант, който укрепва имунната система, освобождава организма от токсини, прочиства дебелото черво и се бори с възпаленията и инфекциите. За допълнително укрепване на имунната система добавете малко прясно настърган корен от джинджифил към чаша зелен чай!

6. Добавете чесън

Чесънът се бори с инфекциите, повишава имунната защита и предпазва от настинка и грип. Добавяйте пресен чесън (не на прах) към ястията си или приемайте добавки с чесън, за да се възползвате максимално от ползите му за здравето.

7. Отпивайте по малко костен бульон

Костният бульон е отличен източник на минерали и аминокиселини, които укрепват имунния отговор, борят се с инфекциите и възпаленията и подпомагат оздравяването.

8. Опитайте бъз

Известно е, че черният бъз засилва имунната функция и от поколения се използва в народната медицина за облекчаване на настинки и кашлица. Цветовете и дребните тъмни плодове на този храст се използват за приготвяне на лечебни билкови чайове, сиропи или накиснати в оцет за медицински цели.

9. Консумирайте мед

Медът е антиоксидантна суперхрана, която предлага много ползи за здравето, когато се консумира редовно. Приемайте по една супена лъжица дневно заради антибактериалните и лечебните му свойства, за укрепване на имунната система и др. За да се възползвате от ползите му за здравето, купувайте мед от пчелар, който не използва химикали в пчелните семейства. Медът има високо съдържание на захар, затова се опитайте да ограничите употребата му до една лъжица дневно. Забележка: Деца под една година не трябва да консумират мед.

10. Приемайте витамин D

Витамин D3 е антиоксидант, който укрепва имунитета и се бори с бактерии, вируси, Candida, инфекции и множество заболявания. Ежедневният прием на добавка с витамин D3 осигурява оптимални нива на този важен витамин през месеците, когато слънчевата светлина е ограничена.

11. Спортувайте редовно

За намаляване на стреса, подобряване на способността за борба с болестите и намаляване на възпалителните процеси в организма е много важно да спортувате редовно. Какво означава "редовно"? Стремете се поне 30 минути на ден да правите някакви физически упражнения. Не е задължително да бъдат много интензивни, може и да е дори само разходка на вън. Така ще подобрите съня си, ще поддържате здравословно тегло и ще укрепите имунната си система.

12. Откажете се от преработените храни

Неправилното хранене с нездравословни, преработени храни, застрашава имунната функция и здравето ви. Яжте много богати на антиоксиданти пълноценни храни, като броколи, боровинки, череши, цитрусови плодове, чушки, зелени листни зеленчуци, тиква и сладки картофи. Използвайте кокосово масло и зехтин вместо силно рафинирани растителни масла.

13. Обърнете се към куркумата

Куркумата съдържа полезния куркумин, който намалява възпаленията, лекува червата, подобрява мозъчната функция и укрепва имунната система.

14. Приемайте пробиотик

Пробиотиците са живи, полезни бактерии в дебелото черво, които подпомагат производството на бели кръвни клетки, борещи се с болестите. Пробиотиците подобряват здравето на червата и повишават имунната функция. Ферментиралите зеленчуци като кисело зеле и кимчи, както и напитките кефир и комбуча са богати на пробиотици. Ако не обичате тези храни или ви е трудно да ги намирате целогодишно пробвайте с пробиотик под формата на хранителна добавка. Това е друг вариант, който ще ви осигури редовен ежедневен прием.

15. Приемайте повече цинк

Цинкът е основен минерал, който подпомага здравата имунна функция и оздравяването. Антиоксидантните свойства на цинка са сходни с тези на витамин С. Можете да консумирате и естествени хранителни източници на цинк, като например яйчни жълтъци, морски дарове, сардини, печени тиквени и слънчогледови семки. Източници на цинк от билките са глухарчето, лайката и шипката.

Споделяне

Коментари

Последвай ни

Instagram лого

fitnessmania

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Благодарим Ви, че сте част от нашето БИО семейство!