Съвети

15 храни с нисък гликемичен индекс

Fitnessmania
21 ноември 2022г.
9 мин.

Храната винаги е била съществена част от живота ни, но за хората с диабет е изключително важно да следят какво и кога ядат. Ето защо те трябва да са наясно кои са храните с нисък гликемичен индекс и да се опитват да ги включат в хранителният си режим. Гликемичният индекс показва потребността от фибри, въглехидратите в даден хранителен продукт и как те могат да повлияят на нивото на кръвната захар при консумация. Ето как се класифицират нивата на гликемичния индекс:

• Нисък: 55 или по-малко;

• Умерен: 56 до 69;

• Висок: 70 и повече.

Храните с нисък гликемичен индекс са най-подходящи за овладяване на скоковете в нивата на кръвната захар след хранене. Те поддържат нивото на кръвната ви захар стабилно и не позволяват бързото му повишаване. Много плодове имат нисък до среден гликемичен индекс, което е отличен избор за управление на диабета. Освен това храните са чудесен източник на витамини А и С и фибри. Гликемичният товар оценява кръвната захар в храната на 3 етапа - нисък, среден и висок. При това изчисление се взема предвид гликемичния индекс плюс грамажите въглехидрати в една порция храна.

#1 Кайсии (изсушени)

Пресните кайсии се намират и съхраняват трудно. Затова те се откъсват преди пълното узряване, за да се избегне потъмняването им. След това те се обработват по естествен начин за транспортиране. Малки количества сушени кайсии са чудесен вариант за консумация на храни с нисък гликемичен индекс, тъй като съдържанието на въглехидрати в тях е малко по-високо от това в другите цели плодове. Освен това те са богати на витамин А и витамин Е.

Гликемичен товар: 9 | Гликемичен индекс: 32

#2 Круши

Крушите осигуряват 20% ПДП на фибри. Винаги се опитвайте да ги ядете с кората, защото тя е по-хранителна. Крушите са леко сладки.

Гликемичен товар: 4 | Гликемичен индекс: 38

#3 Ябълки

Ябълките са отличен източник на фибри. С една ябълка можете лесно да покриете дневната нужда от фибри. Ябълките имат сладко-кисел вкус и хрупкава текстура, което ги прави вкусни. Освен това ябълките са лесно

Гликемичен товар: 5 | Гликемичен индекс: 39

#4 Портокали

Любимият на малки и големи плод също попада сред храните с нисък гликемичен индекс. Всички знаем, че портокалите са идеален източник на витамин С. Един портокал съдържа 140 грама фибри, което е около 10% от дневната нужда от фибри. Освен това поддържа храносмилателната ви система здрава.

Гликемичен товар: 5 | Гликемичен индекс: 40

#5 Сливи

За да се възползвате от хранителните ползи на този плод, специалистите съветват да ги ядете сушени. Внимавайте обаче с количеството. Сушените сливи имат свойството да разхлабват.

Гликемичен товар на сушените сливи:9 | Гликемичен товар: 2 | Гликемичен индекс: 40

#6 Ягоди

Този плод е изключително полезен за здравето и съдържа антиоксиданти, витамин С и фибри. Например в 1 чаша ягоди има повече витамин С, отколкото в един портокал.

Гликемичен товар: 3 | Гликемичен индекс: 41

#7 Мляко

Млякото също се приема като храна с нисък гликемичен индекс. То е отличен източник на различни хранителни стойности. Млякото притежава има най-ниския гликемичен товар в сравнение с всички млечни продукти.

Гликемичен индекс: 37-39

#8 Нахут

Нахутът може да се използва като заместител на белия ориз или картофите с висок гликемичен индекс. В него има калий, витамин В9 и калций.

Гликемичен индекс: 28

#9 Моркови

Морковите са богати на витамин А (бета каротин), който е полезен за очите. Те помагат за предотвратяване на увреждането на клетките и съдържат антиоксиданти.

Гликемичен индекс: 39

#10 Боб

Бобът е от съществено значение за пациентите с диабет, тъй като е с ниско съдържание на мазнини и високо съдържание на протеини. Той съдържа също така калий и фибри.

Гликемичен индекс: 24

#11 Кафяв ориз

Кафявият ориз може да се добави към обяда или вечерята, тъй като съдържа фибри и е с ниско съдържание на въглехидрати. Освен това предотвратява инсулт или сърдечно заболяване поради наличието на магнезий.

Гликемичен индекс: 55

#12 Гъби

Това е храната с най-нисък гликемичен индекс и е добър източник на селен. Въпреки това фибрите и антиоксидантите предотвратяват също така рака, диабета, болестта на Алцхаймер и сърдечните заболявания.

Гликемичен индекс: 10

#13 Сладки картофи

Те са с ниско съдържание на въглехидрати и са подходящи за имунната система и здравето на очите. Освен това помага за подобряване на репродуктивната система.

Гликемичен индекс: 54

#14 Пълнозърнест хляб

Може да се използва като добра закуска, като сандвич или препечена филийка с масло, богата на сложни въглехидрати и протеини. Помага за регулиране на теглото и намалява риска от инсулт и диабет.

Гликемичен индекс: 51

#15 Извара

Чудесен за кожата, той е най-добрият пробиотик, който подобрява храносмилането, здравето на костите и структурата на кожата. Той също така изсветлява тъмните петна и намалява пърхота.

Гликемичен индекс: 28

Споделяне
Loading...

Последвай ни

Instagram лого

fitnessmania

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Благодарим Ви, че сте част от нашето БИО семейство!