Main (5).jpg
Правилно хранене

Какъв е твоят дневен прием на магнезий? Да проверим!

Fitnessmania
05 Юли 2022
5 минути

Бонус - 5  точки, с които да разпознаете дали страдате от дефицит 
 

Умора, нервност и напрежение.

Дотолкова сме свикнали с тях, че първата ни мисъл дори няма да бъде, че трябва да посетим лекар. Възможно е да си кажем, че сме прекалили с работните ангажименти или, че се е натрупало много безсъние. 

Понякога истината излиза на бял свят след небрежен разговор с приятел, друг път далеч по-сериозни проблеми със здравето отвеждат до правилната диагноза. 

Какъвто и да е пътят ви до ценните качества на магнезия и осъзнаването на неговата ключова роля, най-важното е да реагирате навреме и адекватно. 

Преди обаче да се запитате 

Колко е препоръчителният дневен прием на магнезий?

може би е най-добре да прочетете за какво точно служи този минерал. А ние ще имаме грижата да ви разкажем защо е толкова важен и от къде е най-лесно да си го набавите. 

Най-общото схващане е, че той се грижи за мускулите, а ако сте жена във фертилна възраст вероятно сте наясно, че има специална и ключова роля през бременността. 

Всичко това е вярно, но магнезият има и още няколко важни функции - пази сърцето, помага за възстановяването на енергийните нужди на организма и има ключова роля при хора, които живеят под стрес или имат склонност към депресивни състояния.  

Защо да пием още нещо - не може ли да си набавим препоръчителните 

Дневни количества магнезий от храната

Това е напълно резонен въпрос, на който, за да отговорят специалистите се позовават на безпристрастна статистика. Какво казва тя и в кои храни има най-много магнезий ще разкажем веднага. 

Безспорно, първенци са тиквените семки, семената от чиа, печените бадеми и спанакът. Следват фъстъците, някои зърнени храни и соевото мляко. 

За тези от вас, които обичат да похапват сладко, е добре да потърсят източници за дневния си прием на магнезий в бананите, шоколада с висок процент какао, стафидите и дори ябълките. 

Любителите на сезонни храни могат спокойно да правят си правят по-често зелена салата и да добавят към нея свежи листенца бейби спанак, лимонов сок и слънчогледови семки. 

Бамбукови изделия - Какво представляват? Какви са ползите от тях? Защо са добра алтернатива?
Прочетете целия материал

1 (3).jpg

Тук е важно да запомните, че 

Магнезият се изразходва много бързо

и не успява да се натрупа като запас в тялото ви. Затова е много важно да спазвате здравословен режим и по естествен начин да включите в менюто си храни, които ще ви осигурят нормален дневен прием. 

Хубаво е да имате предвид и още нещо важно - магнезият се препоръчва да бъде приеман с витамин C за по-добро и качествено усвояване и абсорбиране. Иначе казано - ако го приемате като добавка, сипете си чаша пресен портокалов сок. 

Ето и най-важният въпрос - 

Какъв е дневният прием на магнезий за всяка възраст?

Според National Institutes of Health към Департамента по здравеопазване на САЩ, препоръчителните среднодневни стойности за прием на

Възможно ли е да се предозира?

 магнезий са следните.  

За млади хора на възраст от 19 до 30 години - 400 мг за мъжете и 310 мг за жените. При бременност нуждите от магнезий нарастват до  350 мг. Ако кърмите - 310 мг. 

За хора на възраст от 31 до 50 години - 420 мг за мъжете и 320 мг за жените. При бременност дамите могат да приемат 360 мг. За кърмещи жени - 320 мг. 

2 (4).jpg
Как да изберем правилната био козметика? Научи повече от нашата статия по темата.
Прочети целия материал

Ако разчитате само на зелени салати, смути от банан и печени ядки, единствената опасност ще бъде да прекалите с калориите.

Далеч по-сериозно трябва да се отнасяте, ако приемате магнезия под формата на добавка.  

За да ви успокоим тук ще добавим, че предозирането най-много да ви доведе до коремни спазми, диария и гадене. Напълно пренебрежими симптоми, но със сигурност е по-добре да си ги спестите и да винаги да спазвате указанията върху опаковките. 

Нужна ли е консултация с лекар, преди да започнете прием на магнезий?

Тук верният отговор винаги е “Да!”. 

Дневният прием на минерала трябва да е съобразен с вашето текущо състояние. Ако сте бременна ще получите още по-конкретни насоки и дори препоръки за конкретни марки на пазара. 

Ако работите под силен стрес, съветите ще са различни, така, че не подценявайте силата на компетентното мнение. 

За финал нека отново обобщим най-важните 5 точки, които ще ви насочат 3 (3).jpg

Имате ли ясно изразен дефицит на магнезий:

  • ежедневна умора, липса на тонус и депресивни състояния
  • ако имате диагностицирано високо кръвно 
  • при болестни състояния, свързани със сърдечно-съдовата система 
  • страдате от непрекъснати крампи и схващания
  • лесно избухвате, трудно контролирате емоциите си


 

Дори само две от тези точки да са налице, то е знак да се чуете с доверен лекар и да помислите за подходяща диета, богата на магнезий и други важни минерали, а ако се налага и прием под формата на добавки. 
 


С какво се характеризира един мъж според професията му?

Екопътеки, подходящи за семейни разходки

 

Споделяне

Коментари

Последвай ни

Instagram лого

fitnessmania

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Благодарим Ви, че сте част от нашето БИО семейство!